joi, 24 ianuarie 2013

Placinta cu mere/Apple pie

 
Ingrediente aluat:
- 350 gr. faina
- 1/2 lingurita sare
- 30 gr. zahar
- 226 gr. unt (rece)
- 50-60 ml apa (rece)
(diametru tava - 26 cm)
 
Ingrediente umplutura:
- 1,2 kg mere (curatate mi-au iesit 800 gr.)
- 50 gr. zahar
- 55 gr. zahar brun
- 50 ml suc de lamaie
- 1 lingurita scortisoara macinata
- 1/4 lingurita nucsoara macinata
- 1/4 lingurita sare
- 28 gr. unt
- 15 gr. amidon de porumb
 
Preparare
Se pun in mixer (cu lama de plastic nu metal) faina, sarea, zaharul si se mixeaza cateva secunde. Adaugam apoi untul (rece) taiat cubulete si mixam in jur de 30 de secunde.

cam asa arata aluatul, la aspect nisipos, dar cand il prinzi in mana se leaga

Il scoatem din bolul de la mixer, intr-un castron si il stropim cu putina apa, incat sa-l putem lega.

 
Il impartim in doua si fiecare parte o intindem putin pe o folie;
acoperim apoi tot cu folie si dam la frigider o ora.
 
 
Intre timp ne ocupam de mere. Spalam merele, le curatam si le taiem feliute; ale mele au fost mai mici si mi-au iesit si feliile mici. Pe masura ce le taiem le stropim cu suc de lamaie. Apoi adaugam zaharul, zaharul brun, sarea, scortisoara si nucsoara. Amestecam toate si lasam al temperatura camerei, pentru a lasa sucul, pentru o ora. Daca va grabiti, puteti lasa mai putin, dar nu sub 30 de minute.
 
 
Dupa ora de odihna puneti la scurs merele de suc; le lasati asa 10 minute.
 
In timpul asta scoateti bucatile de aluat din frigider. Le intindeti pe dimensiunea tavii, o parte il puneti in tava, dupa ce ungeti cu unt; a doua bucata o puneti pe o suprafata tare. Ambele le acoperiti cu folie de plastic si le puneti la frigider.
 
 
Preincalzim cuptorul al 220 grade si ne ocupam iar de mere. Sucul ce s-a scurs il punem intr-un vas, adaugam untul si lasam pe foc, sa fiarba, pana scade la jumatate si devine cremos. Amestecam merele cu amidonul si apoi turnam "crema" fromata din suc si unt.
 
Scoatem aluatul de la frigider, umplem tava cu mere, apoi acoperim cu restul de aluat. Crestam aluatul putin in mijloc.
 
 
Dam la cuptor la 220 grade pentru 45-55 minute.
 
 
Inainte sa o taiati, asteptati sa se raceasca, nu faceti ca mine ;))
 
 
Merge foarte bine cu inghetata; noi am servit cu inghetata de banane si pepene galben.
 
 
 Cu aceasta placintuta particip la provocarea Dulce Romanie, ce e gazduita in aceasta luna de Menta si Rozmarin. Pentru cine doreste, termenul de inscriere este 25 ianuarie.
 
Sursa de inspirati: Joy of baking
 
Zi frumoasa!
 

4 comentarii:

  1. Buna placintica, si mie imi place cand marul e taiat in bucati mai mari.
    Ne vedem la parada! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da foarte buna! Abia astept parada! Seara frumoasa!

      Ștergere
  2. Ce bunatate de placinta, si nu-mi vine sa cred ca eu inca n-am pregatit 'apple pie' pana acum :) Iau o bucatica de la tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte buna! Ah si eu am tot amanat sa o fac pentru ca e migaloasa, ori ai mei copiluti nu au rabdare (si nici nu le cer de altfel). Iti ofer cu drag, chiar si doua felii! Seara frumoasa!

      Ștergere