sâmbătă, 10 noiembrie 2012

Tort cu trei feluri de ciocolata

 
Am mancat un tort cumparat de la o cofetarie din oras ce mi-a placut foarte mult. Nu stiu cum se numeste, dar e printre putinele prajituri ce imi plac din comert, sau mai bine spus al doilea; ca doar doua prajituri imi plac (pe primul loc e tortul Venetia de la Select - deci cine are o reteta asemanatoare aceluia am rugamintea sa-mi trimita si mie ;))).
 
Aceasta ce l-am gasit pe blogul La Ancuta nu e chiar ce doream eu dar e foarte gustos.
 
Si acum reteta:
 
Blatul:
6 oua
200 gr. zahar
8 linguri faina (~150-160 gr. )
2 linguri cacao (~20 gr)
30 ml apa
40 ml ulei
 
Dam drumul la cuptor la 150 grade. Albusurile se bat spuma cu apa (stiti cum ... intoarceti bolul cu fundul in sus si nu curge), apoi se adauga zaharul si se mixeaza in continuare. Peste galbenusuri se toarna uleiul (ca la maioneza), apoi combinatia se toarna peste albusuri. Faina se combina cu cacao apoi se toarna, in ploaie, peste albusuri, amestecand cu o lingura de lemn, de jos in sus. Se toarna compozitia in tava (eu am folosit o tava de 34/24 cm) si se da la cuptor pentru 35-40 minute, la foc mediu. Blatul este copt cand incepe sa se tranga usor pe margini; puteti incerca blatul cu o scobitoare, daca iese curata atunci e copt.
 
Cremele
Mousse de ciocolata amaruie:
200 gr. ciocolata amaruie
350 ml frisca lichida (asta am folosit eu)
6 gr. gelatina
 
Gelatina se pune la hidratat conform instructiunilor. Ciocolata se pune pe baie de abur la topit impreuna cu 150 ml de frisca (restul de frisca il mixam pana devine tare). Dupa ce s-a topit ciocolata, luam de pe foc si adaugam gelatina. Amestecam bine pana se topeste gelatina si dam crema la rece. Dupa ce s-a racit, mixam putin crema pana devine pufoasa apoi adaugam restul de frisca (deja mixata cum spuneam mai sus).
 
Din momentul asta incepe asamblarea" tortului. Punem blatul in tava (sa fie detasabila, daca nu incepeti cu mousse de ciocolata alba, apoi cu mousse de ciocolata cu lapte, mousse de ciocolata amaruie si deasupra blatul - cand s-au intarit rasturnati) apoi turnam crema de ciocolata amaruie peste blat si dam la frigider.
 
Mousse de ciocolata cu lapte: 
200 gr. ciocolata cu lapte
350 ml frisca lichida
6 gr. gelatina
 
Procedeul e acelasi ca la mousse de ciocolata amaruie .... gelatina se pune la hidratat conform instructiunilor. Ciocolata se pune pe baie de abur la topit impreuna cu 150 ml de frisca (restul de frisca il mixam pana devine tare). Dupa ce s-a topit ciocolata, luam de pe foc si adaugam gelatina. Amestecam bine pana se topeste gelatina si dam crema la rece. Dupa ce s-a racit, mixam putin crema pana devine pufoasa apoi adaugam restul de frisca (deja mixata cum spuneam mai sus).
Scoatem tava din frigider si peste mousse-ul de ciocolata amaruie intindem aceasta crema de ciocolata cu lapte. Dam din nou la frigider pana terminam de preparat crema de ciocolata alba.
 
Mousse de ciocolata alba:
200 gr. ciocolata
300 ml frisca lichida
6 gr. gelatina
 
Procedeul e acelasi ca la celelalte creme .... gelatina se pune la hidratat conform instructiunilor. Ciocolata se pune pe baie de abur la topit impreuna cu 150 ml de frisca (restul de frisca il mixam pana devine tare). Dupa ce s-a topit ciocolata, luam de pe foc si adaugam gelatina. Amestecam bine pana se topeste gelatina si dam crema la rece. Dupa ce s-a racit, mixam putin crema pana devine pufoasa apoi adaugam restul de frisca (deja mixata cum spuneam mai sus).
Scoatem tava din frigider si peste mousse-ul de ciocolata cu lapte intindem aceasta crema de ciocolata alba. Dam din nou la frigider pana se intareste si ultima crema adaugata (eu am lasat vreo 5 ore - imi place mai mult cand se "aseaza" bine aromele).
Iniante de servire putem sa-l glazuram sau sa-l decoram dupa bunul plac. Eu am ras niste ciocolata deasupra ca nu mai aveam timp de grazura (ar fi mers una de caramel).
 
 
 
Zi frumoasa!
 

2 comentarii:

  1. Este tortul meu de nunta, deci si tortul preferat! :D Il fac destul de des deoarece prinde foarte bine...
    Si al tau arata foarte bine ;)
    Pupici

    RăspundeţiȘtergere