vineri, 25 mai 2012

Muffins cu nuca



Pentru Provocarea secreta a Amei tot la muffins m-am oprit. Fac ce fac si tot la muffins poftesc. Blogul ce mi-a revenit este Simona's World; cand am vazut muffins cu nuca n-am putut sa ma abtin, eu fiind o iubitoare de nuca (romaneasca).
Desi aceste minunatii sunt facute de ceva vreme, si mancate .... abia acum am reusit sa le postez, pe ultima suta de metri.

Ingrediente:
(pentru 12 buc)
- 100 gr unt, topit si racit putin
- 200 gr faina
- 2 oua
- 200 gr zahar
- 100 gr nuca (macinata)
- 150-180 ml lapte
- putina sare
- 1/2 lingurita scortisoara
- 1 plic praf de copt

Mod de preparare:
Pregatim formele de muffins si dam drumul la cuptor 9eu il las la 150 grade pana termin compozitia).
Se amesteca ingredientele solide: faina, zaharul, nuca, scortisoara, praful de copt si sarea. Apoi amestecam ingredientele lichide: ouale, untul (topit si racit), laptele. La final turnam ingredientele solide peste cele lichide si amestecam cu o lingura  (de lemn cica ar fi Turnam compozitia in forme si dam la cuptor, la foc potrivit (eu las 10-15 minute la 150 grade apoi pana se coace dau cuprotul la 100 grade) pentru aproximativ 30 minute. Spun aproximativ, pentru ca vad pe bloguri ca la fiecare, in functie de cuptor, dar cred ca si in functie de temperatura de preincalzire, timpul de coacere difera.

Si o mica sectiune ......



Daca doriti sa participati la Provocarea secreta nu trebuie decat sa intrati pe blogul Amei, vedeti despre ce este vorba si va inscrieti.

Reteta de inspiratie: Muffins cu nuca, capuccino si scortisoara


Zi frumoasa!

3 comentarii:

  1. Imi place reteta ! trebuie sa fi fost foarte bune.Cat priveste temperatura de coacere difera cu pana la 20 de grade functie de cuptor:daca este ventilat sau nu.Probabil ca al tau este ventilat.N-am copt niciodata muffins la temperatura asa mica.e adevarat ca timpul de coacere poate sa difere functie de cat timp este incalzit cuptorul.dar temperatura medie acceptata este de 180*.poate de aceea a si durat atat de mult coptul la tine,care de regula dureaza la 180 cam 20 de minute ,pentru muffins de dimensiuni normale.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pansy am incercat si eu cu 180 la multe retete unde scria asa si mi s-au ars. De aceea sunt ceva mai precauta cu temperatura; si mai bine mai lent si sigur decat sa le ard. Si asta nu numai la muffins ci la majoritatea dulciurilor. Multumesc de vizita si completari; mi-au prins tare bine. Iti doresc o zi frumoasa cu mult soare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumoase te-au iesit! Ma bucur ca ai incercat retata... trebuie s-o mai repet si eu candva :) c-au fost foarte bune!
    Si eu am aceeasi problema cu cuptorul.. L-am schimbat acum aproape 1 an, dar inca nu m-am obisnuit cu el.. si prefer sa las temperatura mai mica, decat sa le ard.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere