miercuri, 2 mai 2012

Miere/Sirop de papadie


Unii ii spun miere, altii sirop ... eu le-am lasat pe amandoua ;)).

Ingrediente:
2 maini de papadie (aprox. 100 buc. de flori)
1 litru de apa
1 kg zahar brut
sucul de la o lamaie



Mod de preparare:
Se pune apa intr-o oala pe foc si, cand incepe sa fiarba, se adauga florile de papadie. Se lasa cateva clocote, se da oala deoparte si se lasa, acoperita, pana a doua zi. Se strecoara lichidul (maroniu), se adauga zaharul si sucul de lamaie si se pune pe foc (la foc mic), se amesteca din cand in cand (ca la dulceata) pana devine vascos (potrivit .. nici prea subtire, nici prea gros); pe foc trebuie lasat maxim 2 ore. Se toarna in borcane de sticla.


Inspiratie: Caietul cu minuni

Zi frumoasa!

4 comentarii:

  1. Am facut si eu anul trecut miere de papadie,mi-a placut mult aroma si o sa fac si anul acesta.
    La modul de preparare si scris ca se adauga floriile de galbenele,presupun ca ai grsit ...
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mimmi multumesc! Toata ziua cand am facut siropul le-am zis galbenele (nu stiu de ce) de am ametit pe toata lumea din jurul meu; nu mai stiau ce sirop fac ;)). Se pare ca mi-a ramas in subconstient ... tot galbene sunt.
    Anul trecut le-am cules si m-am luat cu altceva si s-au ofilit; nu am reusit sa mai fac. Anul acesta am urmarit toate galbenelele si sper sa mai infloreasca.
    Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata minunat draga mea!!!! Anul asta e randul meu sa ratez papadiile :) asa ca poate vin la tine sa gust ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Deea cu mare drag te astept! Are o aroma deosebita. Anul trecut imi era asa ciuda ca am ratat. Multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere