marți, 21 februarie 2012

Provocarea secreta - Muffins

M-am inscris la Provocarea secreta a Amei, provocare in care fiecare participant inscris primeste, in secret, pe e-mail, un blog de pe care sa se inspire pentru o reteta; numele blogului nu trebuie dezvaluit pana la publicarea retetei.

Blogul ce mi-a revenit este Just love cooking, iar reteta de unde m-am inspirat e Cupcakes cu frosting de Philadelphia; eu am facut doar Muffins fara frosting si fara cacao.



Ingrediente pt muffins:
- 370 g faina
- 220 g zahar
- 3 linguri cacao (eu nu am pus cacao si am inlocuit-o cu 3 lg de faina)
- 1 praf de sare
- 1 pliculet praf de copt
- 2 oua
- 250 ml lapte
- 100 ml ulei
- esenta vanilie

Mod de preparare:
Se preincalzeste cuptorul la 180°C; se pregatesc formele pt muffins.
Se amesteca ingredientele solide (faina, zaharul, sarea, praful de copt si cacao daca ati ales varianta cu cacao.
Apoi se amesteca ingredientele lichide: ouale, uleiul, laptele si esenta de vanilie (eu le-am amestecat cu mixerul.
Urmatorul pas este turnarea (in ploaie) a ingredientelor solide peste cele lichide, amestecand cu lingura (eu am folosit lingura de lemn) cam 30 de secunde. Citisem in reteta de inspiratie ca nu mai mult de atat si ca trebuie totul facut repede; fiind prima data cand fac, m-am conformat si chiar am observat cum compozitia se intareste repede, pe cand puneam incet in forme, deci ...
Se umplu formele pe trei sferturi si se dau la cuptor timp de 15-20 minute.
Eu am avut mari emotii si am dat cuptorul la 150°C si cred ca le-am tinut cam 30 minute.

Eu m-am jucat putin si am facut 4 feluri: simple, cu bucati de ciocolata, cu stafide si cu bucatele de kiwi. Cum ziceam mai sus compozitia se intareste si stafidele mele au ramas pe deasupra; ciocolata si kiwi au reusit sa patrunda putin. Data viitoare pun ceva compozitie, apoi stafide, ciocolata si ... si iar compozitie.




Pofta buna!

10 comentarii:

  1. Ce bine arata !Imi plac si formele de silicon,super !Yummyyyy......

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc dragelor! Merita sa incercati, sunt foarte bune!

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai ce bine arata Alina :) Felicitari pentru indemanare, au sunt tare stangace la bucatarie :(
    Sunt cu ochii pe tine si pe bucataria ta, poate mai invat si eu cate ceva :D
    Pupici!
    Adriana

    RăspundețiȘtergere
  4. Adriana sunt atat de usor de facut! Si rapide; in functie de umplutura le poti considera ceva de dulce sau o gustare sau chiar mic dejun. am mai facut cateva variante intre timp, cel mai mult si mai mult imi plac cele cu crema de ciocolata ;)).

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte dragute formele de silicon!

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Alina, am si eu o intrebare mai blonda :) mi-am luat zilele trecute o tava din aceea cu locasuri, speciala pt muffins. N-am folosit-o pentru ca nu stiu daca mai am nevoie de formele din hartie, sau merge pusa compozitia direct in locasurile din tava? Multam mult!

    RăspundețiȘtergere
  7. Kadia da sunt dragute; sunt din Ikea.

    Ina am si eu forma din aceea de care zici tu, dar nu am incercat decat cu hartiuta. Teoretic ar trebui sa mearga si fara hartie dar unsa cu ulei sau unt, ca la celelalte forme.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred ca o sa fac o incercare fara hartiute, ca nici nu stiu de unde sa iau si nici prea mult timp de cautari nu am. Daca n-o sa mearga o sa ma agit sa fac rost de hartiute. Multumesc mult, Alina.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ina revin cu o noutate ... am incercat fara hartiutza in tava de briose (eu am tava din aia cu 12 buc) si a mers unsa in prealabil cu putin ulei. Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere