vineri, 10 februarie 2012

Clatite pufoase

Weekendul trecut am facut numai clatite .... cam vreo 4 ture ca ai mei tot mai cereau. Apoi au mai urmat doua ture miercuri, deci pot declara saptamana asta saptamana clatitelor la noi in casa. Cu gandul sa raspund provocarii Laurei, am reusit sa fac si cateva poze sa vi el prezint si voua.

Iata-le


Ingrediente:
1 ou
300 ml lapte (eu am facut cateva ture si cu lapte de migdale)
290 gr faina
7 gr. praf de copt
50 gr unt (moale sau putin incalzit la microunde daca nu l-ati scos din timp)
o lingurita esenta de vanilie (eu mi-am facut singurica din batoane de vanilie si alcool)
3 linguri zahar
1/2 lingurita sare

Se mixeaza oul cu zaharul si untul, apoi se adauga laptele si esenta de vanilie. Faina, sarea, praful de copt se amesteca si se rastoarna peste prima compozitie (cea cu oul). Trebuie sa obtineti o compozitie cam de pandispan as zice eu. Incingeti tigaia si .... la copt cu ele; le intoarceti cand vedeti ca fac "bulbuci" :), asa zic ai mei copii ;)).  Nu va pot spune cate ies din cantitatea de mai sus decat orientativ si asta pentru ca e in functie de cat de mari le faceti; cat puneti in tigaie; mie mi-au iesit 10 bucati, ca si dimensiune mai mici decat o clatita obisnuita (am zis ca le masor, dar am uitat). 



si cativa Mickey Mouse


Reteta este obtinuta dupa mai multe incercari din tot felul de retete de clatite pufoase si retete de wafe din carticica atasata aparatului pentru Mickey; la fiecare din ele eram nemultumita de cate ceva, ba de cantitatea se faina, ba de cantitatea de praf de copt (mie nu-mi place sa-i simt gustul cand mananc).



Le puteti consuma simple sau pudrate putin cu zahar sau crema/dulceata/miere, orice va face placere. Ai mei le-au consumat asa simple, ca si gustare; nu le plac mancarurile in general prea complicate, cu tot felul de amestecuri; mergand pe simplitate de micutzi cred ca s-au obisnuit, iar eu nici nu tin neaparat sa schimb ceva acum.

Daca incercati, va rog sa-mi lasati un comentariu despre cum v-au iesit.

Pofta buna!

12 comentarii:

  1. Arata delicios, voi incerca si eu, insa in tigaie, nu am aparat de waffles.

    RăspundețiȘtergere
  2. Laura nici eu nu fac de fiecare data in aparat; ci doar cand e cerinta musai din partea copiilor; sau cand avem intalniri/petreceri cu copii, se distreaza de minune cand le fac Mickey; mananca de parca ar fi mai gustoase asa ;)). Sa-mi spui cum ti-au iesit.
    pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bine arata!Credeam ca au ramas si pentru noi:)Pupam dulceeee !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Beatrice daca te incumeti sa vii pun rapid de inca o tura; se fac atat de repede ....

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata tare, tare bine!! Oare as putea pune in acest aluat si mar ras? ar merge...faceam un fel de clatite in car pun mar (doar asa ii mai pacalesc pe picii mei), dar cum fiecare reteta e deiferita...as vrea sa stiu. Multumesc tare mult!
    Da, si inca ceva: unde am putea sa gasim si noi un astfel de aparat?

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce dragute sunt cele in forme de Micky Mouse, sunt sigura ca au fost preferatele copiilor! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Coca eu am facut doar asa simple, dar cred ca merge si cu mere.Aparatul l-am luar din Carrefour; se numeste Aparat de facut waffe Disney Ariete.

    Da Mihaela le plac mult; si Edi e asa simpatic, el nu spune vreau clatite si vreau Mickey :).

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc frumos pentru raspuns!Le vom incerca si noi si iti voi spune cum au iesit :). Banuiesc ca acesta este aparatul, nu? http://www.okazii.ro/catalog/56946226/aparat-de-facut-waffle-disney-ariete-197.html

    RăspundețiȘtergere
  9. Da Coca asta e aparatul; eu am dat mai putin cand l-am luat, acum vre-un an, era si la oferta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Excelente!Mi-ai facut pofta,astazi le execut!Felicitari arata tare bine!

    RăspundețiȘtergere
  11. Langmina sa-mi spui si mie cum ti-au iesit! eventual sa lasi un link ....

    RăspundețiȘtergere
  12. Si noi il avem pe Mickey. Reteta ta suna tare bine, o voi incerca. Eu fac o reteta adaptata, in functie de cum imi amintesc :))) O am mostenire de la mama. Ne facea cand eram mici, ea le zicea faguri. Le facea cu o forma din aluminiu, ce se punea la flacara aragazului.

    RăspundețiȘtergere