luni, 20 februarie 2012

Ciocolata de casa



Am gasit in sfarsit o reteta de ciocolata de casa care sa ma multumeasca. Si suna cam asa:

Ingrediente:
- 85 gr. unt
- 140 ml apa
- 500 gr. zahar (eu am folosit zahar brut)
- 500 gr. lapte praf
- 50 gr. cacao (eu am folosit 25 gr. cacao si 25 gr. roscove; imi place cum iese cam amestec roscove cu cacao, nu iese nici gustul amarui de cacao nici prea aromata daca pun doar roscove)

Mod de preparare:
Prima si prima data va pregatiti formele in care vreti sa turnati ciocolata.
Apoi puneti apa si zaharul intr-o oala la foc mic pana se dizolva zaharul; amestecati continuu. Cand s-a topit zaharul luati de pe foc si adaugati untul; amestecati pana se topeste. Lasati putin sa se raceasca (sa nu fie fierbinte ca dupa fierbere) si adaugati laptele praf amestecat in prealabil cu pudra de roscove si cacao (sau doar cacao), in etape, nu tot deodata. In momentul asta trebuie sa amestecati repede repede apoi sa turnati in forme deja pregatite. Eu am folosit si forme de silicon si forme de plastic de la ciocolata (pe ambele le-am uns cu ulei inainte; eu am folosit ulei de migdale).
Dati formele la rece; in balcon sau garaj, dupa caz; dupa ce s-au intarit (eu le-am lasat peste noapte) puteti sa le scoateti foarte usor. Le mancati asa sau puteti decora torturi cu ele, cum am facut eu in tortul cu ciocolata. Sau imbogatiti reteta cu migdale, stafide, nuci, cocos, cereale, etc. Eu le-am lasat simple pentru ca asa au vrut ai mei copii.



Nu puneti ciocolata in congelator sau frigider; desi am citit in retata gasita ca nu e bun de pus in frigider, n-am ascultat ;)) si am pus la congelator, sa o fac rapid; cand am scos-o era lipicioasa si cu greu a iesit din forme, apoi s-au inmuiat foarte repede figurinele.

Sursa retetei: Bucatar maniac 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu