luni, 30 ianuarie 2012

Minitarte cu portocale


Pe ultima suta de metri, din nou :), ma inscriu si eu la provocarea lunii ianuarie 2012 din Dulce Romanie, gazduita de Adina de pe blogul Mitinita. Tema lunii - detoxifierea; tartele mele nu sunt chiar pentru detoxifiere, dar sunt usoare :). Rasfoind prin niste carticele din acele vechi de prin '85, "mostenite" am dat peste niste retete interesante si tentante, foarte usor de pus in practica; am gasit si aluatul de minitarte si cum era pe lista .... cam lunga ce-i drept, de "to do" .... iata ca le-am si facut.

Reteta pentru aluat:
125 gr unt
210 gr faina
2 galbenusuri
40 gr zahar pudra
esenta de vanilie

Se freaca untul cu zaharul, se adauga galbenusurile, apoi treptat faina si esenta de vanilie. Se framanta si se lasa sa se odihneasca 10-15 minute. Se imparte in bucatele, in functie de marimea formei; mie mi-au iesit 18 inimioare de diametru aproximativ: 6cm, adancime aproximativa: 3cm (date luate de pe ambalaj). Dam drumul la aragaz la 150 grade. Se tapeteaza formele cu aluat, apoi se inteapa cu furculita sa nu creasca. Formele se pun intr-o tava, la cuptor. Se coc 20-25 minute la 100 grade (eu le-am lasat la 150 la inceput si s-au cam rumenit). Cand sunt gata se scot din cuptor, se lasa la racit, apoi se scot din forme si se umplu cu crema de portocale.

Reteta crema de portocale
150 ml suc de portocale
1 ou
20 gr amidon
80 gr zahar
60 gr unt

Zaharul si oul se mixeaza pana devin spuma; amidonul si sucul de portocale se amesteca apoi se toarna peste compozitia din ou si zahar. Se pune la foc mediu, amestecand continuu sa nu se prinda, pana se intareste; se ia de pe foc, se pune untul, amestecand pana se topeste si se da la rece.
Dupa ce crema s-a racit, se umplu tartele si se decoreaza.

 

Pofta buna!

4 comentarii:

  1. Se potriveste de minune si la citrice,stiai tu ca se incadreaza la amandoua. Multumesc ptr participare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc si eu pentru gazduire si pentru parada finala atat de frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte buna! Eu am facut crema dubla.

    RăspundețiȘtergere