duminică, 2 octombrie 2011

Prajiturele rawz


Cam din astea testez eu in ultima vreme. De unde vine, ce si cum, ce contin .... mai tarziu .....


Buuun am revenit

Va spuneam in postarea trecuta cum Denissa mea, dar nu e exclus si pentru Edi (el inca mai experimenteaza) prefera legumele si fructele in principal in starea lor naturala si, cu greu legumele si fructele preparate termic; fructele mai ales .... asa cum le-a dat mama natura. Tot ce mai fac eu, torturi, prajituri cu meme, cu branza, etc. Denissa ciuguleste ca o vrabiutza si gata i-a pus eticheta .... nu-mi place. La tort cel putin, tot farmecul pentru ea e doar imaginea, o multumeste doar ca i-am facut tort in forma de .... Ashadar si prin urmare am ceva vreme ... sa fie cateva luni ... de cand ma documentez pe net, prin carti, ce pot sa ii ofer astfel incat sa fie si papilele ei gustative multumite, implicit si organismul. Daca ar fi doar "problema" de fructe sau legume ce se pot manca asa singurele nu m-as agita prea tare, dar refuza incetul cu incetul si mancarurile gatite, in orice mod. Primul aliment pe lista de refuz (mai putin in parjolutze si ardei umpluti/sarmale) e carnea,  urmeaza pestele si inca mai tatoneaza cateva .....
Cititn cateva carti in aceasta vara, m-am luminat; prin urmare ii acept dorintele si nu .... nu e un copil mofturos; voi pregati curand o postare aici si poate asa veti gasi si voi explicatie daca va confruntati cu aceeasi "problema".

Ce contin prajiturelele ...

Blatul, sau crema maro, cum vreti sa-i spuneti:
1 pahar caju (hidratat in apa 3 ore)
1 pahar migdale (hidratate in apa peste noapte
2 lg seminte floarea soarelui (hidratate in apa 3 ore)
2 lg miere
1/2 pahar stafide
3/4 pahar apa
1 lg pudra de roscove
3 lg unt de cacao (topit)

ce facem cu ingredientele de mai sus ...
Cu exceptia apei, se pun toate in robot si se mixeaza pana devine o crema omogena; daca e nevoie (nu se "leaga") adaugati cate putin din paharul de apa.
Turnati crema intr-o forma de tort cu pereti detasabili sau in forme de silicon (asa am procedat eu); dati forma la congelator pana faceti cremele celelalte.

Crema .... cea alba
1 pahar caju (hidratate in apa 3 ore)
1 pahar nuca de cocos (eu am folosit nuca de cocos proaspata)
3 lg unt de cacao (topit)
1/2 pahar apa
1 lg miere
2 lg zeama de lamaie

Toate ingredientele, la fel cu exceptia apei, se pun in robot, se mixeaza, se adauga apa cate putin astfel incat crema sa devina omogena dar nu lichida.
se toarna peste blat si se da iar la congelator.

Crema roz
cateva linguri din crema alba la care am adaugat 2 linguri de zmeura
Se mixeaza la robot si se toarna peste crema alba.

Tortul/prajiturelele se tin la congelator cam 2 ore. Apoi la rece in frigider. Se consuma in maxim doua zile de la preparare.


Ce credeti? Nu le-a placut in totalitate ... unul a preferat crema alba, altul crema pentru blat, desi migdalele, nucile, semintele, mierea, le papa, individual, fara nici o problema; iar sotul ..... cica e prea sanatos pentru el ;)).
Buuun inca trebuie sa mai exersez; pe data viitoare mi-au propus sa facem bilutze ... poate asa ...

Eu una pot sa va spun ca este .... dementiala .... si te saturi dintr-o singura prajiturica ....

Inspiratie pentru aceasta reteta




O saptamana minunata va doresc!

2 comentarii:

  1. cite calorii au prajiturelele?arata delicios ele dar nu vrem sa devenim elefanti....

    RăspundețiȘtergere
  2. Sincer nu stiu cate calorii are si nici nu ma pasioneaza sa le numar. Nimic nu dauneaza daca e consumat cu masura!

    RăspundețiȘtergere