miercuri, 5 ianuarie 2011

Dulce Romanie - Provocarea lunii ianuarie 2011 - Rucola (Voinicica) si ciuperci

Ce-i cu provocarea lunii, ce-i cu Dulce Romanie ....

E o initiativa frumoasa a Mihaelei, numita Dulce Romanie, cu ingredientul lunii octombrie - dovleacul, o provocare intre bloggerii romani si nu numai, cu tema culinareasca, unde in fiecare luna un blog gazduieste o provocare cu un anumit ingredient sau cu o anumita tema, alese de el si cu un link la provocarea lunii anterioare; astfel Boscodina a preluat stafeta lunii noembrie alegand miraculoasele Nuca si usturoi, iar Alison ne-a starnit interesul in luna decembrie cu ceva mai exotic Peste si fructe de mare.

iata ca m-am oferit sa duc mai departe aceasta minunata initiativa, gazduind provocarea lunii ianuarie cu stangacia mea in materie culinareasca, dar si cu mari emotii (nici nu va imaginati :))

ingredientele alese de mine, cu mare grija, asa ca dupa sarbatori, cu stomacelul plin de sarmale, carnati, afumaturi, cozonaci, prajituri, vin si sampanie sunt

  ........ Rucola (Voinicica) si ciuperci ................

care ne vor ajuta la dezintoxicarea organismului dupa toate aceste mancaruri grele.

Cate ceva despre Rucola/Voinicica, are un mod special de preparare:
- se rupe doar cu mana, altfel se ofileste repede si isi perde aroma;
- nu se foloseste otet (eventual putina lamaie stoarsa);
- se consuma in maxim 15 min de la preparare.

Voinicica (Eruca sativa) este o plantă anuală din familia Brassicaceae (Cruciferae), cu flori albe sau gălbui cu vinișoare brune sau violete, cu frunze de culoare verde închis, late, în formă de limbă, cu aromă puternică. Este o plantă comestibilă folosită încă din antichitate.

În supermarketurile din România se comercializează uneori sub denumirea din limba italiană, rucola, neglijându-se denumirea comună din limba română, voinicică.

Se poate pastra si in ghiveci, se inmulteste prin seminte; se uda zilnic, frunzele vor creste destul de repede (cam o saptamana); dupa ce se recolteaza se pot pastra in frigideer maxim 3 zile.


Iata si regulile provocarii, preluate asa cum le-a stabilit Mihaela

Cine doreste sa participe, trebuie sa gateasca ceva cu ingredientele de mai sus, fie impreuna, fie cu unul din ele, (ori si rucola si ciuperci, ori doar rucola sau doar ciuperci), sa posteze pe blogul propriu reteta, apoi sa-mi trimita mie, pe adresa alinav.savin@gmail.com, un link catre postare si o poza . Cine nu are blog, imi poate trimite reteta cu tot cu poza, ce va fi inclusa in postul final cu toate retetele.

Blogul ce va gazdui provocarea lunii viitoare (februarie 2011), va trebui sa aminteasca provocarea lunii anterioare, iar in alegerea ingredientului sau temei noii luni se va tine cont de ideea initiala "Dulce Romania" (se vor folosi doar ingrediente romanesti sau teme specific romanesti).

Edit: datorita unor neintelegeri ideea cu concursul nu se va mai aplica; va ramane asa ca pana acum cineva va trebui sa se ofere pentru provocarea lunii februarie; imi cer scuze tuturor. 
 
Ce ziceti? Daca va place ce v-am propus, sunteti de acord cu toate conditiile, atunci nu mai stati pe ganduri si .... spor la cumparaturi si gatit; abia astept sa vad retetele voastre!
 
Data limita de gatit si trimis retete este 22 ianuarie 2011.
 
Pe 23 ianuarie, intr-un post special vor fi publicate toate retetele primite si pozele aferente.
 
In perioada 23-25 ianuarie se va desemna castigatorul ce va gazdui noua provocare.
 
Ma ajutati cu raspandirea zvonului despre aceasta noua provocare?
 
Multumesc din suflet!
 
P.S. Sper ca nu am omis ceva important; sa ma trageti de manecutza in caz de ..

13 comentarii:

  1. oooo,ce ingrediente interesante,cred ca suntnumai bune dupa dezmatul cu "porc" din ultima vreme!

    RăspundețiȘtergere
  2. La fix Alison si putem adauga zilnic si un ceai de anghinare sau ceai verde; si ... de-am putea uita o perioada de dulciuri, dar eu chiar n-as rezista fara dulciuri :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai, Alinutza, ce surpriza placuta! Tocmai eram intr-o stare de mica dezamagire ca nu se continua aceasta idee minunata... O promovez numa-ndata, pentru ca mare placere mi-a facut pana acum. Deja mi se invart rotitele, pentru a alege cu se sa ma prezint. Te felicit ca ai ales sa fii gazda! Fug sa strig in gura mare. A... 2011 sa-ti aduca sanatate, bucurii si realizari langa cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce ingrediente apetisante! Sa vedem ce idei ne vin.
    Intre timp sa ma treci pe lista! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Alinutza draga esti o dulce. Chiar se intreba Alison cine preia stafeta. Uite ca s-a oferit o persoana draga mie. O sa dau sfoara-n tara sa vedem ce retete minunate pregatesc gospodinele.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce sa spun Alinutza...la grea munca te-ai inhamat. sper din tot sufletul ca nimic sa nu iti taie aripile si elanul :)logic ca particip cu cea mai mare placere , chiar ma apuc de plantat voinicica :)
    O zi super si numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Fetelor am o erata la postare (deja)
    Edit: datorita unor neintelegeri ideea cu concursul nu se va mai aplica; va ramane asa ca pana acum cineva va trebui sa se ofere pentru provocarea lunii februarie; imi cer scuze tuturor, se pare ca nu am inteles prea bine regulile. Va astept in continuare cu retetele si pozele. Bucatareala placuta cu mult spor!

    RăspundețiȘtergere
  8. Scumpa mea, am facut corectia la mesaj! Putea sa devina si un concurs aceasta provocare, chiar daca la inceput nu a fost, pentru ca nu s-ar fi pierdut nimic din frumusete. Eu am fost fericita beneficiara a unui cadouas de la tine si am fost incantata de el si m-ar fi bucurat ca si altcineva sa se bucure ca si mine. Numai ca este un efort destul de mare acest aspect, transformarea si in concurs, asa ca o sa ma delectez cu retetele care vor defila. Fug la semanat de voinicica!

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte interesanta ideea... Eu primisem invitatia de la boscodina... dar nu am avut timp sa gatesc ceva cu nuci ci usturoi la acea vreme... Sper ca acum sa gasesc putin timp... si... rucola.. Nu am folosit niciodata rucola... nici nu am vazut

    RăspundețiȘtergere
  10. Alinutza ...multumesc de invitatie, onorez si eu provocarea lunii ianuarie, am o intrebare ... daca nu apuc sa gatesc cu rucola sau ciuperci se accepta si o reteta veche? Rucola este una dintre preferatele mele, o ador, ciupercile la fel deci nu e greu si cred ca eu am reteta cu rucola si ciuperci pe blog ... O zi frumoasa ...

    RăspundețiȘtergere
  11. Din pacate,de data asta,nu am timp sa particip. Insa abia astept sa vad retetele. Succes

    RăspundețiȘtergere
  12. Alinutza, am trimis mesajul cu linkul si fotografia preparatului cu care particip la eveniment. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. Interesanta combinatia...o sa ma gandesc si eu la ceva.

    RăspundețiȘtergere