marți, 13 iulie 2010

Pasta pe tort

1. Pasta de zahar
Ingrediente: 450 gr. zahar pudra, 50 gr. glucoza sau miere (eu folosesc miere de salcam), 5 gr. gelatina, 30 ml apa.

Preparare: mierea se pune intr-un vas pe baie de abur, gelatina se dizolva in apa, apoi se toarna peste miere; se las acateva minute sa se dizolve complet, se ia de pe foc si se toarna cate putin peste zahar (zaharul e bine sa fie cernut si sa contina amidon .. al meu nu scrie pe cutie ca ar avea amidon asa ca am adaugat de la mine o lingura amidon si a iesit bine). In timp ce turnam mierea, framantam continuu pana obtinem pasta. Ar trebui sa fie de o anume consistenta incat sa nu se lipeasca pe maini dar maleabila, nu tare.

Tips: Eu am incercat de mai multe ori si cea mai buna metoda ce mi-a iesit e sa mestec bine mierea cu hazarul, cand am o pasta ma spal pe maini, cand sunt bine uscate (mainile) framant iar ... atunci imi dau seama daca mai adaug putin zahar sau nu ... repet procedura cu spalatul si framantatul pastei ... cand mai adaug si colorant musai e de adaugat zahar si repetat de mai multe ori.

Cum o intind eu ... pe masa pun folie alimentara, presor putin amidon, si intind cu sucitorul (si pe el presar amidon). Am incercat si direct pe masa dar nu-mi iese la fel de bine.
Cu pasta se decoreaza tortul dar se pot face si flori, figurine, etc. Partea nasoala e ca nu se poate folosi in combinatie cu frisca; adica tortul sa aiba decoratiuni cu frisca si pasta de zahar. Dar se poate decora cu Royal Icing.

Reteta de pasta de zahar e de pe Culinar a Adrianei Nicoleta, e acolo un topic foarte interesant cu diverse intrebuintari ale pastei (eu nu am reusit sa-l parcurg pana la capat).

2. Royal Icing este o pasta din albus de ou zi sahar pudra. Se mesteca cu mixerul un albus de ou si zahar pudra (daca vi se pare dulce puneti putina zeama de lamaie), nu stiu exact cat zahar mi-a intrat mie, dar trebuie sa devina o spuma tare ca o frisca batuta tare. Gasisem la un moment dat o reteta dar nu mi--a iesit cu cantitatile de acolo asa ca torn cat zahar merge (cred ca depinde de marimea oului ... nu glumesc). Pasta asta se pune in pos si se decoreaza tortul ... eu am decorat Tortul "Dany" peste pasta de zahar ... aici gasiti mai multe ce puteti face cu ea.

3. Pasta de lapte praf
Ingrediente: miere (eu folosesc de salcam) si lapte praf (nu de bebe)
Dupa ce am incercat vreo 3-4 variante de retete, am ramas la una simpla. Intr-un vas de plastic pun 6-7 linguri de lapte praf si torn putin cate putin miere (cred ca mi-au intrat cam 4-5 linguri), pana reusesc sa obtin o pasta ce o pot modela. La fel dupa ce am pasta, spal mainile, le usuc si reiau procedura. Daca se lipeste mai pun putin lapte praf, mai framant in mana si iar spalat, uscat, pana devine o pasta care nu se lipeste pe mana, e doar o senzatie de ... nu tare ci se poate modela. De intins se intinde musai intre 2 folii alimentare.
Pasta de lapte praf e mai des folosita pentru forme ... mai multe intrebuintari si alte retete aici

4. Pasta de ciocolata
Ingrediente:
120 gr ciocolata neagra, 60 gr miere
sau
120 gr ciocolata alba (sau ciocolata cu lapte), 50 gr miere

Preparare:
Mierea si ciocolata se topesc pe baie de aburi, se amesteca bine pana se leaga compozitia. Se inveleste in folie de plastic si se pune la frigider min. 24 h. Dupa cel putin 24 de ore se scoate din frigider, se lasa la temperatura camerei o ora, apoi se modeleaza (trandafiri, frunze) sau se imbraca tortul. Eu am folosit-o la imbracat un tort .. Corabia piratilor.
Reteta e preluata de pe Lily"s Cakes ... dati clik si gasiti mai multe.

8 comentarii:

  1. si eu folosesc la torturi pentru ornat , pasta cu lapte praf

    ma omori ce am citit aici la tine...
    caut de o sapt o retet de tort pt fiu-miu , implineste 3 ani m-am gandit ca as putea sa fac un blat simplualb, cu crema din piure de castane si frisca din smantana( daca mi-o reusi), imbracat in ciocolata ( dar nu m-am hotarat la care reteta de imbracat)
    ma gandesc sa fie un totrt usor, pt copii, nu sa le pice greu (sa il manince nu sa isi bata joc de el)ma ajuti??

    RăspundețiȘtergere
  2. Depinde ce ii place lui, ciocolata, frisca .. in functie de asta faci combinatiile. Eu dupa asta ma ghidez, ce ii place sarbatoritului, el e seful. Denissei de ex ii place ciocolata si frisca. Ei ii fac de fiecare data ganache de ciocolata neagra si frisca celalalt strat. Nu ii place nici un fel de crema, vanilie, caramel ...

    RăspundețiȘtergere
  3. si eu folosesc pasta de cicolata alba .Se lucreaza super cu ea.Pasta de ciocolata neagra nu mi-a iesit niciodata -se branzeste.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna. Sunt Andreea. O intrebare am si eu. Pentru un tort cu diametru de 22 cm de cata pasta de ciocolata am nevoie sa-l imbrac?

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna Andreea! Raspund tarziu pentru ca am tot incercat sa-mi amintesc ce dimensiune avea corabia ce am imbracat-o in aceasta pasta si cata cantitate am facut, dar nu am reusit. Deci sincer sa-ti spun nu stiu. Dar saptamana ce vine am de facut un tort pentru finutul nostru si ma gandeam sa-l imbrac in ciocolata; voi masura atunci si iti voi lasa mesaj; poate nu e tarziu ...

    RăspundețiȘtergere
  6. CUM SA PROCEDEZ DACA LA CIOCOLATA TOPITA AM PUS PREA MULTA MIERE(CRED CA ASTA E PROBLEMA MEA)SI PASTA ESTE PREA LIPICIOASA?
    VA ROG AJUTATI-MA!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pasta, dupa ce sta la frigider, trebuie sa fie tare. Dupa ce e scoasa din frigider si lasata la temperature camerei este putin mai moale, dar e ca o plastilina nu ca un aluat, iar figurinele modelate stau foarte bine. Ea este oricum putin lipicioasa. daca stii exact cantitatea in plus de miere poti incerca sa o retopesti si sa adaugi ciocolata (cat trebuie). Nu am incercat variant asta, prin urmare nu iti pot spune ce iese. E clar ca trebuie respectate cantitatile din reteta.

      Ștergere
  7. Buna seara!Puteti sa-mi spuneti ce marca de ciocolata folositi?

    RăspundețiȘtergere