vineri, 18 iunie 2010

Gogosele de duminica

Au fost facute si mancate duminica dupa amiaza.




Reteta: 500gr. faina, 100 gr. zahar, 2 oua, 200 ml lapte, 1 plic drojdie uscata (se poate folosi si la cub - 1 cub), esenta de vanilie, cateva picaturi si de esenta de rom, putina sare, 2 linguri ulei.

Se amesteca in ordine .. faina cu sarea si drojdia uscata (daca e la cub se pune la dospit cu putina faina, putin hazar si lapte), separat se mizeaza putin ouale cu zaharul si esenta, se amesteca cele doua, apoi se framanta adaugand laptele si la final uleiul. Se lasa la crescut 30-60 min. Se intinde dupa pfererinta cu ulei sau faina (eu am intins cu faina), se taie forme si se prajesc in ulei. La final se presara zahar pudra cu vanilie.

Un comentariu:

  1. Le-am facut aseara (la ora 20 eu faceam aluat :)) ). Au iesit bestiale: cele mai umflate gogosi din viata mea de gospodina :)). La unele am fortat chiar si intoarcerea in ulei ca mi-a fost frica sa nu explodeze si sa improaste prin bucatarie.
    A trebuit sa mai adaug faina, ca iesise prea moale aluatul, insa am impresia ca e cantarul de vina (solidele le-am cantarit cu un cantar si lichidele cu un pahar gradat): acelasi lucru mi s-a intamplat si la o reteta de pasca...
    Concluzia: mai fac!

    RăspundețiȘtergere